Jumbo en Van Wijnen een gouden duo

Niets is hen meer vreemd, voor alles is al een oplossing bedacht. Ze kennen onze wensen en hebben aan een half woord genoeg. Het wordt bijna saai.

Jumbo en Van Wijnen hebben een speciale band. Beide bedrijven zijn de afgelopen decennia flink gegroeid tot de organisaties die ze nu zijn. Die weg hebben ze samen afgelegd. Zo hebben ze kunnen wennen aan de veranderende markt in zowel supermarktland als de bouw. Nieuwe uitdagingen worden gezamenlijk opgepakt.

De vestiging in Heeswijk-Dinther is de eerste Jumbo die verbouwd is met een bouwteam aangaande de ruwbouwwerkzaamheden. Voor de afbouwwerkzaamheden is Van Wijnen vaste bouwpartner via tenderafspraken. Dit tot grote vreugde van Jos Hanegraaf, werkvoorbereider en calculator bij Van Wijnen, die daar een groot voorstander van is. De winkel heeft dan ook een speciaal plekje in het hart van Jos.

Het zijn de mensen die het maken

In 2016 heeft Jumbo de zelfstandige restaurants van La Place overgenomen. Een jaar later werden ook 18 AC wegrestaurants gekocht. De helft hiervan worden door Van Wijnen omgebouwd naar de La Place formule.

Jeroen Ham, manager winkelinrichting van Jumbo, omschrijft de toegevoegde waarde van Van Wijnen aan de hand van een anekdote van een timmerman die hij trof bij een verbouwing van La Place. Die vertelde: “He lekker, nu een keer bij La Place, het wordt bij Jumbo inmiddels wel saai…” Het antwoord van Jeroen was dat hij hoopte dat het bij La Place ook snel net zo saai zou worden als bij Jumbo. Dat bedoelde hij niet vervelend. Wat Jeroen ermee wilde zeggen is dat de mannen van Van Wijnen met een soort van blinddoek het werk bij Jumbo kunnen uitvoeren. Niets is hen meer vreemd, voor alles is al een oplossing bedacht. “Ze kennen onze wensen en hebben aan een half woord genoeg. Dat biedt ontzaglijk veel gemak en vertrouwen. Onmisbaar als je kijkt naar de snelheid waarmee we momenteel winkels verbouwen en openen. Dat komt het werk ten goede. De toegevoegde waarde van Van Wijnen wordt pas duidelijk bij het inschakelen van een bouwer die niet weet hoe het bij Jumbo werkt.”

Snel ombouwen vanuit een gezamenlijk doel

Jos en Jeroen geven aan dat ze werken vanuit een gezamenlijk doel. Daarbij staan de wensen van Jumbo en de supermarktklant centraal. Van Wijnen weet wat hen elke keer weer te doen staat: snel leveren. Bij een winkelombouw gaan ze voor een maximale doorlooptijd van anderhalve week. Dat bereikt Van Wijnen met heldere uitgangspunten, een duidelijke scope en afstemming van werkzaamheden vooraf. Dit is gunstig voor de doorlooptijd en de bijbehorende bouwkosten, maar vooral ook voor de omzet van Jumbo. Hoe sneller ze ombouwen, des te korter de winkel gesloten is.

Meer dan bouwen