De permanente marktdialoog: speed daten met nieuwe materialen bij Cirkelstad

Tijdens de jaarlijkse werkconferentie van Cirkelstad richt deze organisatie doorgaans een innovatieboulevard in. Dat is dé plek om met innovatoren in gesprek te gaan en laagdrempelig kennis te maken met nieuwe producten. Materialen van nieuwe grondstoffen, andere verbindings- of verwerkingswijzen en bijvoorbeeld kennis op te doen van terugnameprogramma’s van producten. Nu de werkconferentie door Covid in zijn geheel gedigitaliseerd is, ontbreekt deze mogelijkheid. Cirkelstad heeft hier een alternatief voor in het leven geroepen: de permanente marktdialoog.

de-permanente-marktdialoog-speed-daten-met-nieuwe-materialen-bij-cirkelstad

Opdrachtgeverspanel

Om de product presentaties te spreiden, zullen innovators twaalf keer per jaar hun producten mogen pitchen aan opdrachtgevers op het (digitale) podium van Cirkelstad. Tijdens de werkconferentie vonden de eerste drie marktdialogen plaats. Collega Lianne Quax, researcher circulariteit, nam namens Van Wijnen deel in het opdrachtgeverspanel naast Synchroon, Rijksvastgoedbedrijf, het Waterschap en PWC Nederland.

De gepresenteerde materialen bestreken een breed scala van dakbedekking, tot keukens, betonsamenstellingen, isolatiematerialen en verfsystemen. Na een product pitch volgde telkens een verdiepende vragenronde waarna opdrachtgevers konden aangeven of zij graag wilden ‘matchen’ of hier (nog) van af zagen.

De marktdialogen leverden Van Wijnen een aantal interessante product alternatieven op, welke de komende periode nader zullen worden verkend.

Lees meer over de Cirkelstad’s werkconferentie en de gepresenteerde materialen in het hier later over opgetekende artikel in het Stadsblad:

Cirkelstad-stadsblad-2021-web-spreads.pdf

Meer dan bouwen