Als bewonersbegeleider aan de slag bij Van Wijnen, wat vindt Dianca?

Algemeen

09:21

26-04-2021

Er moeten maar liefst zeven miljoen woningen en een miljoen gebouwen van het aardgas af en energetisch worden verbeterd. Iedereen draagt zijn steentje bij binnen zijn eigen deskundigheid. Zo realiseren we samen de klimaatdoelstellingen én zorgen we ervoor dat de bewoner zich weer thuis voelt. Met groot onderhoud willen we een betekenisvolle bijdrage leveren aan de verduurzaming van de bestaande woonomgeving, voor bewoner, klant en onze planeet. En wie kunnen er beter vertellen over groot onderhoud dan onze collega’s? Manager bewonersbegeleider Dianca Berendsen vertelt over haar ervaringen en uitdagingen.

Dianca wil een dikke 8 scoren

Dianca Berendsen is manager bewonersbegeleider. Zo’n 1,5 jaar geleden maakte zij de stap van een woningcorporatie naar Van Wijnen. We leggen haar een paar vragen voor.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

“Geen dag is hetzelfde en dat geeft me energie. Ik heb overleg met het interne projectteam, de bewoners en de opdrachtgever. Vaak is de opdrachtgever een woningcorporatie. Handig dat ik die taal spreek. Ik heb het bijzonder naar mijn zin. Van Wijnen is een warme organisatie, die ruimte biedt voor groei.”

Wat maakt jouw werkdag?

“Onderhoud plegen aan een complex in bewoonde staat is uitdagend. Je komt bij de mensen thuis en dat vraagt om een zorgvuldige benadering en afgepaste communicatie. Als ik aan het einde van de dag alles weer in goede banen heb kunnen leiden, ga ik met een goed gevoel naar huis. Het projectmatige karakter van mijn werk vind ik ook erg prettig. Groot onderhoudprojecten hebben een kop en staart. Je kunt je er lekker in vastbijten en klaar is klaar!”

Wat betekent werken aan groot onderhoud voor jou?

“De locatie, de bewoners, het uit te voeren werk en de planning zijn bij elk project anders. Het te bereiken doel is hetzelfde. Aan het einde van de rit wil ik bij het klanttevredenheidsonderzoek een dikke 8 scoren. Blije bewoners, collega’s en opdrachtgever! Een manier om dat te bereiken is te werken aan de hand van de bewonersreis. Alle bewonersbegeleiders bij Van Wijnen hebben deze bewonersreis samen gemaakt. Want ook al is geen project hetzelfde, het proces is altijd redelijk gelijk. Handig als de reis is uitgestippeld en je weet wanneer je wat moet communiceren en doen. Waarom zou je het wiel elke keer opnieuw uitvinden?”

Meer weten over werken in groot onderhoud? Bekijk dan onze vacatures!