JONG Van Wijnen aan de slag met klantgeluk

Algemeen

09:06

15-12-2022

JONG Van Wijnen is een intern netwerk van collega’s t/m 35 jaar binnen regio West waarbij kennisdeling en inspiratie centraal staat. JONG Van Wijnen verbindt, zorgt voor fun en zet frisse, innovatieve ideeën om in concretere toepassingen. Ieder jaar bijten de leden zich vast in een thema.

Hoe ziet het jaar eruit?

We organiseren een aantal bijeenkomsten waarbij fun, kennis en netwerken met collega’s samenkomt. Denk hierbij aan een bedrijfsbezoek, een workshops of een inspiratiesessies met gastsprekers.

Uiteenlopende thema’s

In 2019 stond het thema 0% afval centraal en in 2020 lag de focus op SDG11: duurzame steden en gemeenschappen. In 2021/2022 stortten JONG Van Wijnen zich in het thema klantgeluk. 

Christa van der Vlugt

Projectontwikkelaar

“Ik vind het een heel leuke manier om je netwerk binnen de regio te verbreden. Dit helpt ook in je dagelijkse werk omdat je elkaar simpelweg beter weet te vinden. Daarnaast zijn de sessies altijd erg gezellig en kom je op bijzondere locaties.”

Onze klanten zijn namelijk ons bestaansrecht. Door de (eind)klant centraal te stellen in alles wat we doen, maken we het verschil! Zo blijven we werken aan onze missie ‘samen bouwen aan ruimte voor een beter leven’. Maar wat kunnen we doen om het geluk van onze klanten te vergroten? En hoe geven we het geluk van de klant een centralere plek binnen onze organisatie? 

Het afgelopen jaar is er met zo’n 25 collega’s, ieder met zijn of haar expertise, hard gewerkt aan een vijftal cases gericht dit thema Denk bijvoorbeeld aan hoe we het geluk van onze klanten op de bouwplaats kunnen vergroten. Of welk (nieuw) ritueel we in het leven kunnen roepen om klantgeluk een centrale en zichtbare plek te geven binnen de organisatie.   

Coen van Zetten

Werkvoorbereider

“JONG Van Wijnen is voor mij een leuke en laagdrempelige manier om, naast mijn normale werkzaamheden, collega’s uit de regio en van andere afdelingen te leren kennen. Het is een divers programma. Je komt op leuke en inspirerende locaties en het is ook nog eens goed te combineren met je dagelijkse werkzaamheden.”

De aftrap vond plaats in de Maassilo in Rotterdam. Daarop volgde een tweedaagse sessie in Corpus en het Sparta Stadion. Tijdens deze sessie stond Design Thinking centraal. Tussentijds waren er zo’n drietal feedbacksessies.

Voor de afsluiting van het themajaar kwamen we bij elkaar in Werkplaats Walhalla in Rotterdam. Daar pitchten de groepen hun ideeën. De viertal juryleden beoordeelden de uitgewerkte cases in de vorm van Dragons Den. En met succes! Alle uitgewerkte ideeën werden omarmd en dat betekent dat het niet bij ideeën blijft, maar dat het echt werkelijkheid wordt. Momenteel zijn de groepen hard bezig met de uitwerkingen.  

Maurice van Loon

Data analist

“Samen met Manon Janssen-Groenendijk zijn we bezig met de implementatie van ons idee. We liepen wat vast en hebben daarom contact gezocht met een externe partij. Door middel van een brainstorm, is een heel leuk idee ontstaan. Ik kijk er erg naar uit om samen met mijn collega’s het idee verder vorm te geven.” 

We blikken terug op een geslaagd jaar en kijken uit naar het volgende themajaar. Wil je daaraan deelnemen? Meld je dan aan door mail te sturen naar jong@vanwijnen.nl. We starten binnenkort!