Bouw Klokkenlaan in ‘s-Hertogenbosch officieel van start

Met 3 daverende knallen is de bouw van vier appartementencomplexen aan de Klokkenlaan in ’s-Hertogenbosch officieel van start gegaan. Op de plek van de voormalige Gabriëlschool is bouwbedrijf Van Wijnen, in opdracht van woningcorporatie Zayaz, gestart met de realisatie van in totaal 95 sociale huurappartementen. In 32 van deze appartementen gaat zorgorganisatie Philadelphia zorg bieden aan mensen met een verstandelijke beperking.

klokkenlaan-start-bouw

Rosmalen, 14 juli 2022

De bestuurders van Van Wijnen, Zayaz en Philadelphia gaven het startschot voor de bouw. Onder toeziend oog van omwonenden en toekomstige bewoners vlogen de confettislierten over de plek waar over een jaar vier appartementencomplexen verrijzen.

De drie samenwerkingspartners hebben hun handen ineengeslagen om straks 63 toekomstbestendige, duurzame sociale huurappartementen en 32 zorgappartementen toe te voegen aan de stad. Mocht alles volgens plan verlopen dan zullen de appartementen in de zomer van 2023 worden opgeleverd.

Mohamed Acharki van Zayaz: “Maatschappelijk gezien een belangrijk project waarbij wonen, zorg en samenleven samenkomen. Tevens is er veel aandacht voor duurzame keuzes binnen het project met onder andere groene daken, zonnepanelen en ruimte voor biodiversiteit rondom de appartementen.”

Voor de bewoners van Philadelphia gaat met de 32 zorgappartementen een lang gekoesterde wens in vervulling. Regiodirecteur Diana Zijlmans: ‘Hiermee kunnen wij de bewoners van drie locaties hier in de buurt een moderne, levensloopbestendige woonplek bieden, waar ze een gewoon, eigen leven kunnen leiden. We zijn graag goede buren en onze bewoners kijken er naar uit om kennis te maken met de wijk en naar eigen kunnen bij te dragen aan prettig wonen aan de Klokkenlaan.’

Directeur Eric Raaphorst van bouwbedrijf Van Wijnen in Rosmalen is trots dat zijn bedrijf dit project mag realiseren. ‘Al jaren werken we met veel plezier als partner samen met Zayaz, ook dit is hier weer een perfect voorbeeld van. Door het realiseren van 95 nieuwe sociale huurappartementen zorgen we wederom voor meer betaalbare woonruimte binnen ’s-Hertogenbosch.’

Meer dan bouwen