PERSBERICHT JOOST VAN KIMMENAEDE

Joost van Kimmenaede vertrekt bij Van Wijnen

Baarn, 15 april 2016. Commercieel directeur Joost van Kimmenaede heeft, in goed overleg met de Raad van Commissarissen, besloten om te stoppen bij bouw- en projectontwikkelingsconcern Van Wijnen Groep N.V. in Baarn. Van Kimmenaede vertrekt per einde van het jaar.

"Na 24 jaar Van Wijnen, waarvan de laatste 12 jaar in de groepsdirectie, komt er voor mij nu een passend moment om verder te kijken naar andere carrière mogelijkheden. In de hele periode heb ik veel verschillende functies mogen bekleden en zo het hele spectrum van de bouw, projectontwikkeling en vastgoedwereld leren kennen. Van Wijnen is een prachtig bedrijf en ik ben dankbaar dat ik hier mij heel breed heb kunnen ontplooien.", aldus Van Kimmenaede.

"Wij zijn Joost zeer erkentelijk voor zijn inzet, betrokkenheid en grote bijdrage aan onze organisatie. Hij heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het door de lastige economische tijd heen sturen van het bedrijf. Daarnaast zijn er via hem mooie aansprekende projecten door Van Wijnen gerealiseerd en heeft hij mede aan de basis gestaan van diverse vernieuwingen binnen Van Wijnen. Als stabiele factor en gezicht van de organisatie in de markt raken wij met zijn vertrek een echte Van Wijnen-man kwijt. Daartegenover houden we er zeker een ambassadeur aan over", aldus voorzitter Jan van der Zouw van de Raad van Commissarissen.

Van Kimmenaede zal de komende maanden gebruiken voor een zorgvuldige overdracht van zijn taken en contacten, waarna hij zich zal voorbereiden op de volgende stap in zijn carrière. Per 1 juli stopt zijn functie in de directie. Vanaf dat moment zal de groepsdirectie van Van Wijnen bestaan uit directievoorzitter Edwin van den Berg, directeur operatie Ben Bergsma en financieel directeur Kees Wielaart.

Persbericht Joost van Kimmenaede - Afbeelding 1