Aannemers bekend voor Bouwstroom renovatie & verduurzaming

15-12-2023

Langdurig partnerschap: 5 corporaties, 5 aannemers, 9.000 woningen

In oktober van dit jaar gingen 5 woningcorporaties in de regio Haaglanden – samenwerkend onder de afkorting ‘VRDRS’: Vidomes, Rijswijk Wonen, De Goede Woning, Rondom Wonen en Stedelink – een langdurig partnerschap aan. Zij gaan in de komende 8 jaar duizenden woningen in deze regio renoveren en verduurzamen. Nu zijn ook de vaste aannemers bekend die deze projecten gaan uitvoeren. In totaal gaat het om 9.000 sociale huurwoningen.

Voor de aanbesteding schreven 8 partijen zich in. Uit deze inschrijvingen zijn 5 aannemers geselecteerd: de bouwpartners van VRDRS. Dit zijn BAM Wonen bv, Buurtbouwers (combinatie Smits Vastgoedzorg bv & VORM bv), combinatie Era Contour bv & Dura Vermeer bv, Van Wijnen Stolwijk bv en Willems Vastgoedonderhoud bv.

Namens de bouwpartners zegt Wout van der Waal, directeur Zuidwest bij BAM Wonen, hierover: ‘Steeds vaker worden we als bouwers gevraagd onze krachten te bundelen om versneld sociale huurwoningen te verbeteren. Deze mooie opdracht van VRDRS sluit aan bij onze gezamenlijke ambities, biedt veel kansen én is uniek door de methodiek van samenwerken. De huurders van deze 5 corporaties kunnen ervan uitgaan dat hun woningen nu sneller energiezuiniger worden.’

Begin 2024 starten de voorbereidingen voor de eerste renovatieprojecten van de Bouwstroom renovatie & verduurzaming.

‘Het tempo van verduurzaming van sociale huurwoningen gaat omhoog’

‘En dat is heel belangrijk in deze ingewikkelde tijd waar we in een wooncrisis zitten en de energielasten hoog zijn. Dit vraagt om betaalbare, goed geïsoleerd en duurzame woningen’, zo vertelt Hilde Wüstefeld, teammanager Ontwikkeling van Stedelink.

‘Maar niet alleen dat. De Bouwstroom geeft ons de garantie op capaciteit bij deze 5 aannemers. Omdat we de 9.000 woningen in één keer aanbesteden, kunnen we met deze partijen een langdurige samenwerking opbouwen, werken we efficiënter, en standaardiseren we processen waar dat mogelijk is. Het tempo gaat dus omhoog! Extra belangrijk in deze ingewikkelde tijd, en voordelig voor alle partijen: niet te vergeten voor al onze huurders.’