Transformatie UWV Kantoor Hengelo

13-06-2023

93 appartementen in voormalig UWV kantoor Hengelo

Van Wijnen Eibergen transformeert het voormalig UWV kantoor in Hengelo naar 93 tweekamerappartementen en circa 600 m2 commerciële ruimte. Richard Beentjes van Hinke Fongers Beheer en Marleen Mokkink, vestigingsdirecteur Van Wijnen Eibergen, ondertekenden vandaag op de PROVADA de aannemingsovereenkomst voor de transformatie van het voormalig kantoorgebouw.

Appartementen voor kleine huishoudens

De tweekamerappartementen zijn ontwikkeld voor één- en tweepersoons huishoudens en variëren van ca. 50 tot 90 m2. Het merendeel van de appartementen beschikt over een buitenruimte in de vorm van een loggia, dakterras of tuin. Daarnaast wordt er op het terrein een gezamenlijke tuin gerealiseerd. Naast vergroening van het terrein, wordt er ook plaats gemaakt voor een grote fietsenstalling en carports, die voorzien zijn van PV-panelen.

Steenworp afstand van NS

Ontwikkelaar FiMek estate heeft in opdracht van Hinke Fongers Beheer het plan voor de transformatie ontwikkeld. Het ontwerp is vervaardigd door Bloot Architecture.

Richard Beentjes, directeur Hinke Fongers Beheer BV: ‘De ondertekening van de aannemingsovereenkomst is een mijlpaal van de ontwikkeling, waar we samen met FiMek estate en Van Wijnen naar toe hebben gewerkt. Het appartementengebouw sluit goed aan bij onze gemengde portefeuille van appartementengebouwen, kantoren,  supermarkten en convenience winkelcentra. Met het realiseren van bijna honderd appartementen op een steenworp afstand van het NS station wordt voorzien in de grote vraag naar betaalbare woonruimte in de stad Hengelo en regio Twente. Er komen aan de spoorzijde achter het project ruim 400 zonnepanelen op een carport, met nog eens 100 panelen op het dak. Daarmee kunnen we de bewoners duurzame woningen bieden met blijvend lage energielasten.’

Betaalbare woonruimte in Hengelo

Marleen Mokkink, vestigingsdirecteur Van Wijnen Eibergen: ‘Ik ben trots dat we met deze transformatie van het voormalig UWV kantoor naar duurzame appartementen een bijdrage leveren aan onze ambitie op het gebied van circulariteit en duurzaamheid. Daarnaast ben ik blij dat we met deze ontwikkeling tegemoetkomen aan de grote vraag naar betaalbare woonruimte in Hengelo en regio Twente.’

Heeft u een transformatieopgave? Neem contact op met Marleen Mokkink