Renovatie winkelcentrum Beverhof Beverwijk

Recreëren

Werken

Renoveren

Beverwijk

Heerhugowaard

Noord-Holland

Winkeliers
25
Nieuwe dakbedekking
14.000 m2
Projectomvang
10.500 m2
Opdrachtgever
IEF Capital, Amsterdam
Architect
CITA Architecten, Utrecht / Bentvelsen Fleer Architecten, Amsterdam

Een totale gedaantewisseling voor winkelcentrum Beverhof. Dat is het resultaat van onze verbouw- en renovatiewerkzaamheden in de Beverhof. Door de renovatie winkelcentrum Beverhof Beverwijk door Van Wijnen Heerhugowaard is het oudste winkelcentrum van Beverwijk nu een eigentijds en compleet centrum dat voorziet in dagelijkse boodschappen, winkelen en meer.

Wensen ondernemers leidend

Tijdens de voorbereiding en de uitvoering van de renovatie winkelcentrum Beverhof Beverwijk waren de wensen van de ondernemers leidend. Ook wanneer die wensen veranderden, pasten we het ontwerp en de werkzaamheden daarop aan. “Je knipt met je vingers en Van Wijnen staat er”, vertelt winkelier Henk Tol. “Het ging heus niet allemaal vanzelf, maar als er iets was, werd het meteen opgelost.” In dertien maanden tijd verhoogden we de passages, we moderniseerden de gevel, we verplaatsten winkels en we vervingen kozijnen en rolluiken. Ook voorzagen we de complete vloer van nieuw natuursteen.

Entree beverhof

Geen overlast

De Beverhof bleef gedurende de verbouwing open voor het winkelend publiek. Dat mocht geen hinder ondervinden van de werkzaamheden. Bijvoorbeeld bij het slopen van ruim 300 ton beton op 1,5 meter van een stofschot. We kozen ervoor om het beton in kleine stukjes te zagen en weg te hijsen. Dit werkte veiliger en veroorzaakte minder overlast dan bijvoorbeeld een sloopkraan. Ook werkten we aan het dak waaronder mensen hun boodschappen deden. We maakten de plafonds voor de nieuwe passage zonder dat iemand dat door had. En we haalden de oude dakvloer weg tijdens de nachtelijke uren.

Henk Tol

Visboer in winkelcentrum Beverwijk

“Het is ongelooflijk hoe adequaat er werd gereageerd”

Open communicatie

Bij een herontwikkeling als deze wil een winkelier twee dingen weten: wanneer is het klaar en wat ga je precies doen. Onze snelheid en open communicatie werden dan ook zeer gewaardeerd door de winkeliers. Henk Tol geeft een voorbeeld: “In mijn splinternieuwe winkel liep het water naar beneden na een natte nacht. Het is ongelooflijk hoe adequaat er werd gereageerd. De uitvoerder haalde de dakdekker erbij en binnen een kwartier was het opgelost. Uiteindelijk bleek de oorzaak van de lekkage bij mijn eigen onderaannemer te liggen.” Winkelier Henk Schil besluit: “Als er iets is, kun je bij ze terecht. Ook het winkelend publiek werd goed op de hoogte gehouden over bijvoorbeeld een tijdelijke afsluiting van een ingang.”

Meer weten?

Neem contact op met Remco Ijzendoorn